morgonstund har "guld" i mun?

Anledningen till att jag sitter här och bloggar lite är att jag blev väckt av lillen vid halvåttatiden. Stackarn hade lagt sig tidigt igår utan att ha druckit sin välling så han var väl både pigg och hungrig. Iallafall.. efter att ha matat honom så spydde han ner hela mig + mina kuddar, täcke och laken... o så klart sig själv också. Man säger ju att morgonstund har guld i mun...visst var vällingen lite gulaktig men jag tror inte att det är betydelsen av detta talesätt :-)

Så nu sitter jag här vid datorn och lillen på golvet bredvid mej och försöker äta upp en dominobricka men det går inte så bra eftersom han har en napp i munnen. Elli susar sött i sängen. Igår var vi på skattjakt med Emilie och Niklas.  Det är folk som gömmer lite grejer här och var i världen och sen så får andra gå och leta upp deras "skatt". Efter att ha hittat skatten kan man välja att antingen ta den men då får man lägga dit nåt annat istället eller så kan man bara skriva att man har varit där. Det finns också en loggbok vid varje skatt där man får skriva in sitt namn och vilken dag man har varit där. Igår hittade vi skatten vid den gamla möllan på ättekulla ( där vi brukade grilla för länge längesen). Kan ju inte säga att det var en imponerande skatt eftersom det var bara en spik som låg i lådan. Men det sägs att man kan koka soppa på en spik. Kan tillägga att vi inte tog spiken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh, jag vill oxå gå på skattjakt!!! Vilka är det som anordnar det?

2009-04-27 @ 17:40:00
Postat av: Anonym

vet inte riktigt..fråga emilie. Det finns en sida där folk lägger upp ledtrådar till deras skatter.

2009-04-27 @ 21:19:05
Postat av: Jungsan

Hihi, nu har jag hittat hit, jag med. =)



Nice, nice, du skriver om dina barn. XD

2009-05-04 @ 18:34:49
URL: http://jicachan.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0