Dag 1 (del 3)

Yay!! bara en halvtimme kvar tills jag får se min honey igen och vår resa äntligen kan börja. Jag har hunnit med att äta lite på flygplatsen. Köpte en macka med grillad fläskkött på och en liten portugisisk äggtart. Det är tydligen deras nationella bakelse här i landet men den smakar inte riktig likadan som den jag åt i macau. Båda ska ju egentligen vara samma kaka. Den i macau smakade äggtart fast lite bränd på ytan. Denna smakade mest smördeg med vaniljkräm och lite kanel ovanpå. Den var ganska god men mäktig. Skulle nog inte vilja äta två efter varandra. Tänkte på en sak eller rättare sagt två saker som är lite lustigt. När honey fick köpa en ny biljett så var det billigare att köpa en biljett tur och retur än att köpa en enkelbiljett. Så han köpte en tur och returbiljett så nu har han två platser på planet hem :) Det anra lustiga är att jag innan sommaren har skrivit upp mig på vikarielistan där jag praktiserar och de har inte ringt om vikarie men idag 7 minuter efter att mitt plan hade lyft så hade de ringt mig och undrat om jag kunde arbeta på tisdag. Jag ringde tillbaka när jag var framme i lissabon och tackade ja. Det kommer nog att bli en jobbig dag eftersom jag kommer hem på måndag natt och ska jobba tisdag  8.30-17.00 men får se det positivt. Jag får ju in lite cash efter denna dyra resan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0