Dag 2 (del 2)

Efter frukosten begav vi oss till Oceanario som är världens näst största akvarium. Det var mycket folk där men biljettkön gick ganska snabbt ändå. De hade även en annan tillfällig utställning om sköldpaddor så vi köpte en kombinerad biljett för 15,50 euro. Utställningarna var bra men det var lite för mycket folk där tyckte jag. Efteråt åkte vi linbana längs kusten och man hade en riktigt nice vy. Bredvid metrostationen fanns det ett stort köpcenter så är gick vi ett tag och jag köpte lite kläder till Elli. Hittade inget till Alvin dock :( vi åt lunch i köpcentret och jag tog portugisisk currykyckling medan honey tog en traditionell portugisisk anka med ris. Kycklingen var ganska god men ankan smakade ingenting. Det var tänkt att vi skulle åka till slottet efter maten men jag blev dålig i magen och vi åkte tillbaka till hotellet och vilade istället.

 

utanför köpcentret

 

en söt figur utanför Oceanario

 

coolt med sköldpaddor som simmar under ens fötterna

 

här simmar hajar och rockor tillsammans med alla sorters möjliga fiskar

 

jag blev faktiskt lite rädd när jag såg denna fisk

 

så här såg den ut i ljuset

 

jag och min honey

 

en tur med linbanan

 

min lunch: portugisisk currykyckling

 

honeys lunch: ris med ankkött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0